Reiki, Yang Shen si Shugyo
partea a 2-a
de Andrew Anders
Cu privire la Reiki, putem intelege experienta lui Usui de iluminare (Usui’s Anshin Ritsumei), intelepciune si invataturile rezultate ca o consecinta a practicii lui intense – Shugyo. Acest lucru se reflecta in invataturile “ascunse” la vedere in cadrul preceptelor lui Usui si, de asemenea, in metoda de practica pe care el a lasat-o urmasilor:
- Kyo Dake Wa (Doar astazi)
- Practica zilnic
- Gyo hage me (Munceste din greu)
- Din nou regasim Gyo (業), de aceasta data sfatuindu-ne sa ne straduim intens
- Asa yuu gassho shite (Fii recunoscator, dimineata si seara)
- Nu doar in fiecare zi, ci in fiecare dimineata si in fiecare seara
- Shin Shin Kaizen (Imbunatateste Inima Minte Corp)
- Avem din nou Kokoro/Shin (心 – Inima/Minte/Spirit) si Shin (身 – Trup/Ego)
Luand o pauza pentru moment de la toate aceste definitii, cea mai importanta parte a acestei “vorbarii goale” este, sa speram, sublinierea posibilelor diferente in anumite abordari ale practicii Reiki; o abordare “tehnica”, un “stil de viata” (Yang Shen) si “cercetator” (Shugyo).
Prin abordarea tehnica de baza (a incepatorului), cineva ar considera invatarea ca o acumulare de cunostinte. Aceasta este abordarea accelerata a seminarului unde memoram fapte, dar rareori ni se da timp pentru a practica, adapta si/sau experimenta. Noi reprezentam progresul ca un nivel al acumularilor faptice in timp si, intelegem in mod gresit, recitarea intelepciunii ca pe o adevarata intelepciune.
Invatand prin acumulare de cunostinte
Prin abordarea Yang Shen, cineva ar putea considera practica ca pe o cultivare zilnica a sanatatii, progresand intr-un mod aproape liniar pentru a mentine echilibrul sufletesc. In timp, continuand sa “sapam”, intelegem dezvoltarea si intelepciunea ca un rezultat al muncii constante si sustinute.
Intelepciunea peste timp
Prin abordarea Shugyo, se “sapa” continuu, iar si iar, dezvaluind profunzimile dincolo de aparente/suprafata, avand ca obiectiv trezirea ego-ului in folosul tuturor. Aceasta abordare este mult dependenta de propriul efort; timpul si faptelele constante sunt urmatoarele cele mai bune (cu toate ca intotdeauna e nevoie sa incepi de undeva).
Continuand sa “sapam”
Sunt multe motivele pentru a crede ca Usui a invatat o metoda de practica spirituala rezultata din practicarea intensiva a Shugyo care l-a ajutat in sanatatea proprie, urmarind in acelasi timp dezvoltarea “安身立命 – anshin ritsumei” (pacea/linistea continua a mintii), bazata pe propria sa experienta.
Metodele si uneltele din nivelele Chuden si Okuden ale sistemului sunt exemple concrete ale teoriei de mai sus.; uneltele sunt clar metode spirituale si definitiile/utilizarile lor sunt si mai mult graitoare asupra originilor lor in constientizarea spirituala profunda.
Acest lucru este sustinut in continuare in Reiki Ryoho no Shiori, intr-un alt text atribuit Gakkai. Aici, sentimentul de munca sustinuta este evocat de nenumarate ori in invataturile lui Usui:
“Una dintre cele mai stricte reguli pe care el ne-a invatat este acela ca spiritul – ca un microunivers – trebuie sa fie intotdeauna una cu puterea spirituala a intregului Univers. Cu alte cuvinte, asa cum tu esti in Univers (Dumnezeu), asa si Universul este in tine. Mai mult decat atat, daca detii acest adevar in interiorul tau, depinzand de nivelul tau de pregatire, poti deveni o parte a intregului Univers si poti avea o putere certa si nelimitata asupra naturii, ceea ce oamenii ar trebui sa fie in primul rand.” (Kazuwa)
In orice caz, ca orice profesor bun, invataturile sale au fost modificate/adaptate publicului/cititorilor.
In aceasta lumina, pot sa vad o linie/directie clara din metodele si invataturile Shugyo ale lui Usui trecand prin filtrul modelului medical asiatic al lui Hayashi culminand eventual intr-o practica Yang Shen impartasita prin Takata.
Usui Reiki Ryoho ca Yang Shen si Usui Reiki Ryoho ca Shugyo nu exclud una pe alta. In aparentele exterioare, aceste lucruri pot fi percepute ca fiind acelasi lucru. In orice caz, cu toate micile distinctii pe care cineva le poate face, cred ca intensitatea si scopul practicii fiecaruia sunt factori determinanti.
Mai simplu spus, diferenta dintre Reiki ca Yang Shen si Reiki ca Shugyo depinde de intensitatea exersarii practicantului si intentia/scopul in ansamblu; pastrarea sanatatii si constientizarea mai profunda a naturii universala a/in tuturor/toate lucrurile.
Niciuna dintre abordarile de mai sus nu e “mai buna” sau “mai rea” in abstract. Adevarul e ca nu cred ca toate abordarile sunt potrivite tuturor oamenilor in toate situatiile. Din nou, de aceste motive, invataturile predate audientei sunt foarte importante; fiecare abordare este cea mai potrivita pentru individ si orice isi doresc sa realizeze.
De exemplu, doar foarte putini studenti Taekwondo au vise Olimpice (si niciunul dintre studentii mei actuali), in timp ce multi altii sunt doar multumiti cu munca asidua si pastrarea sanatatii corpului.
De asemenea, nu este nimic rau in mod inerent cu Reiki, ca tehnica. Acest lucru fiind spus, sistemul a influentat viata mea intru-un mod mai amplu/complet si intens cand am luat in considerare si alte moduri de gandire. De fapt, atat de mult, incat am decis scriu aceste pagini de vorbarie goala in speranta de a le impartasi cu cineva care este posibil sa aiba rabdarea sa citeasca pana la final;
Pe scurt, oriunde te-ai afla pe Drumul tau, continua sa “sapi” adanc. Munceste din greu si invata sa cuprinzi Universul in tine. Impartaseste din intelepciunea ta in interactiunile tale de zi cu zi cu onestitate, recunostinta si compasiune.
Traducere: Andra Ichim
Sursa: aici