Pregatirea si Initierea Maestrilor de Reiki Traditional

 

Pregatirea Maestrilor de Reiki Traditional

„Povestea stelei de mare“ – partea a 2a

de Robert Fueston

 

„Pentru aceasta a contat!“, a spus tânărul în încheierea primei părți din „Povestea stelei de mare“.

Încă îmi pregatesc Maeștrii individual ori în grupuri mici de până la 3 persoane. În mod normal, pregatirea lor are loc de-a lungul a câțiva ani. Ocazional, am predat cursuri intensive în pe parcursul mai multor săptămâni, cu suport continuu ulterior. Această metodă mai lentă de formare este felul în care Maeștrii au fost instruiți și învățați să practice prin metoda tradițională Usui Shiki Reiki Ryoho, de la Usui la Takata1 . Ea formează legătura dintre Maestru și practicant, precum și cu Linia de Initiere Spirituala.

Înteleg că este destul de rar ca un Maestru să mai fie instruit astfel în zilele noastre. Și nu este ca și cum alți Maeștri procedează greșit prin alte metode. Pentru mine însă, folosirea altei metode nu ar fi coerenta cu sistemului în care am învățat, în care predau și în care practic. Și, sincer să fiu, nici nu pare realist ca un elev să îșî poată însuși cu adevărat cunoștințele în Shinpiden (nivelul de Profesor/Maestru Reiki – n.m.) în numai o zi sau un sfârșit de săptămână. Shinpiden nu este numai un proces simplu de învățare, constând doar în invatarea modului de a face inițierea și motivul pentru care facem fiecare parte a inițierii. Deși inițierile sunt importante, aceastea nu reprezintă majoritatea lucrurilor pe care elevii le-ar putea învăța prin Shinpiden.

Cuvântul „Shinpiden“ înseamnă „mister“ sau „învățături misterioase“. Lecțiile transmise prin Shinpiden sunt învățate mai ales prin practică, ceea ce conduce la transformare interioară. De exemplu, să ne imaginăm că încerc să vă învăț echitație (un domeniu important aici in Kentucky). Ați putea învăța echitație fără să vă urcați efectiv pe un cal? Aș putea să vă dau instrucțiuni despre echitație în clasă și apoi să mă aștept ca voi să mergeți afară să călăriți și să îi învățați și pe alții să călărească ? Sunt anumite lucruri pe care le puteți învăța cu adevărat numai prin practică. O bună parte din lecție va veni chiar din călăritul mai multor cai, pe diverse terenuri. Este important, desigur,  ca de-a lungul acestui proces să ai un profesor cu tine care să te învețe cum să ții hamurile.

De asemenea, o parte a formării Maeștrilor este despre cum să predea sistemul Usui Shiki Reiki Ryoho altor persoane. Cum poți învăța să predai altor elevi fără să lucrezi efectiv cu ei? De aceea, îmi invit Maestrii să mă asiste la predare, și treptat să predea din ce în ce mai multe subiecte la cursurile de gradul I și II. A fi Maestru nu înseamnă doar să dai niște instrucțiuni și să faci inițieri – sunt mult mai multe lucruri (unele intangibile), mult prea multe pentru a fi scrise în acest articol. Și va trebui să aștepte articolele următoare. Am citit recent afirmația lui Constantin Dima, pe care l-am reinițiat ca Maestru în Linia careia ii apartin mea. El spunea: „Măiestria în orice domeniu nu este un substantiv, este un verb“.

În ceea ce privește părțile non-didactice din Shinpiden, voi folosi un alt exemplu: dacă aș încerca să vă învăț balet doar în clasă, niciunul dintre noi nu ne-am aștepta ca voi să fi învățat baletul. Trebuie să luați ceea ce ați învățat în clasă și să practicați în sala de balet, alături de profesor. În mod asemănător, aș putea să vă predau lecții de meditație iar voi ați putea citi cărți de meditație. Însă, dacă nu practicați, nu veți întelege cu adevărat ce înseamnă meditația. Auto descoperirea misterelor din Usui Shiki Reiki Ryoho vine prin practică și îndrumare… îndrumare de la profesori, îndrumare de la Linia Sp\irituala de Initiere, și îndrumare de la Reiki însuși.

Maeștrii tradiționali care își instruiesc noii Maeștrii prin metoda aceasta mai veche și mai lentă, nu vor putea instrui atât de mulți Maeștri precum cei care predau ca o ”oră de clasă”. Dar învățarea a cât mai multor Maestrii nu este obiectivul nostru. Mai degrabă să avem răbdarea și dedicarea pentru a da mai departe altora învățăturile noastre, fiind martori ai practicantilor care intră în contact cu misterele sistemului, cu fiecare persoană descoperindu-și propria esență, ca rezultat al practicii. Pentru mine, formarea Maeștrilor înseamnă ”să faci ceva care să conteze”.

 

 

1 Se presupune ca Usui a inițiat aproape 19 Maeștri, Hayashi aproximativ 13 iar Tayata 22. După moartea lui Takata în 1980, câțiva dintre maeștrii inițiați de ea au susținut seminarii de inițiere a altor Maeștrii cu 20 sau mai mulți practicanti..

 

Traducerea Alina Ivan

Sursa: aici