Intre traditie si inovatie in Reiki, partea 4

Forma si libertate

partea 4

 

Un interviu cu Paul David Mitchell (unul dintre Maestrii Initiati de Takata)

(mai 2002)

 

Realizat de Oliver Klatt

 

 

Oliver Klatt: Paul, cum ai descrie stilul tau personal de a preda Reiki in cadrul formei Usui Shiki Ryoho? Poţi sa denumesti darul sau arta a ceea ce consideri tu ca pastrezi  conservand si nu schimband forma? Vrei sa spui ca transmiţi catre elevii tai, exact ceea ce doamna Takata ţi-a transmis la randul sau? Sau poate sa existe o diferenţa? Si: In ce mod practici Reiki pentru tine insuţi?

 

Paul Mitchell: Imaginea pe care o am este aceea a unui fluviu de energie, iar aceasta energie este Reiki. Pentru ca Reiki este energia vieţii, se exprima in infinite forme si aspecte. Exista o anumita exprimare a acestei energii denumita Usui Shiki Ryoho. Forma sa creeaza albia fluviului, iar cursul acestuia defineste calitaţile curgerii apei: adancime, laţime, volum, densitate, exploatare. Cand predau elevilor, pasesc in apa fluviului intr-un mod special si ii invit si pe ceilalţi sa paseasca alaturi de mine cu scopul expres de a-i conecta la fluxul de energie vindecatoare.

Exact nu este cuvantul potrivit, in mare parte pentru ca stiu ca exista mult mai mult decat pot eu constientiza. De-a lungul anilor, devenind constient de calitatea a ceea ce am primit, intr-un mod mai profund, am observat ca, in mediul tradiţiei orale, aceasta transmitere catre ceilalţi a darului funcţioneaza la mai multe nivele.

Ce pot spune este ca am speranţa ca transmit ceea doamna Takata mi-a transmis la randul sau. Garanţia mea este ca intenţionez sa urmaresc cu incredere forma care mi-a fost transmisa.

Sunt calitaţi si principii care creeaza contextul pentru modul in care invaţatura este primita, pastrata si practicata de catre elev. Aceasta este parte a darului primit de la doamna Takata. Am fost iniţiat la nivel de gradul I, foarte foarte simplu. Mi-a permis sa fiu un cursant incepator si m-a asigurat ca pot sa cresc in relaţia mea cu reiki practicand. M-a invaţat sa am incredere ca ceea ce am primit era ceea ce aveam nevoie. M-a invaţat sa am incredere si sa practic forma pe care mi-a transmis-o. Am fost potenţat de aceasta simplitate. Mare parte din acest sentiment a insemnat responsabilitate. Era responsabilitatea mea sa practic. Nu este dificil sa predai cateva poziţii ale palmelor si cinci principii. Partea dificila este sa pastrezi simplitatea. Mi-a luat mulţi ani sa am incredere in simplitate si  sa predau aceasta simplitate elevilor. Daca pot face aceasta, sa le predau elevilor forma simpla a practicii pe care am primit-o, cele 5 principii, povestea acestei practici, sa le dau increderea in practica atunci cand ei pot fi speriaţi sau confuzi in legatura cu rezultatele, atunci inseamna ca le-am oferit un instrument important, care se refera la vindecare, incredere, gratitudine, onoare, eliberare de manie si ingrijorare. Este un instrument care trezeste in noi arta de a trai. Pot face aceasta asa cum maestrul meu a facut-o? Pot doar sa incerc sa dau tot ce am mai bun. Modul in care practic reiki este unul simplu. Imi fac auto-tratamentul complet in fiecare zi. Imi pun mainile pe corp in timpul zilei. Pastrez principiile in minte si in inima acestea ghidandu-ma intreaga zi. Apelez la reiki in momente de confuzie si incertitudine. Fac tratament membrilor familiei, prietenilor si clienţilor.

 

 

 

Traducerea din engleza in romana: Adriana si Bogdan Duculescu

Multumesc Maestrului Reiki Oliver Klatt pentru permisiunea de a traduce si publica acest intreviu. Site-ul sau personal este http://www.einfach-nur-reiki.de/

Versiunea in engleza a articolului o gasiti aici:  http://www.einfach-nur-reiki.de/reiki/form-and-freedom.shtm

 

Mai multe aplicatii practice si informatii despre sistemul Usui Reiki Ryoho (in linia lui Hawayo Takata) gasiti in cartea “Reiki, o metoda practica”, la care ajungeti dand click aici.

Pentru cursuri Reiki Traditional (Usui Reiki Ryoho) in Bucuresti si in tara ne puteti contacta la:

cursuri@reiki.com.ro si 0744.236.205