Cum se ia decizia de a Initia un Maestru?

Am contactat un Profesor Reiki pentru a face nivelul trei, dar aceasta persoana doreste sa efectueze o evaluare a cunostintelor mele si a abilitatilor mele practice inainte de a lua in considerare daca ma initiaza in nivelul trei. De ce procedeaza asa?

Ca profesori si facilitatori avem datoria sa ne asiguram – atat cat ne sta in putinta – ca studentul este pregatit pentru trecerea la urmatorul nivel – indiferent ca este de la nivelul unu la doi*, sau de la doi la trei.
In practica traditionala japoneza, antrenarea pentru nivelul de maestru in orice arta a fost ceva ce s-a desfasurat sub forma de ucenicie – o abordare care ii ofera profesorului un cadru vast pentru monitorizarea si evaluarea progresului continuu si a competentelor elevului sau.

[Este o abordare traditionala aceea ca doar atunci cand un elev a asimilat un anumit element predat – si il exploreaza atat cat se poate – d-abia ulterior i se prezinta urmatorul element.]

Oricum, (in timp ce unii dintre noi inca insista asupra unei ucenicii traditionale – formatul alcatuit din trei nivele de instruire) cu metodele de instruire stil „fast-food” din ziua de azi – de exemplu, exista persoane care au fost certificate la nivel de maestru dupa doar un week-end (sau uneori dupa doar o zi) de instruire, marea majoritate a instructorilor Reiki nu au cadrul unei evaluari continue , cadru pe care il ofera abordarea de genul unei ucenicii. Astfel, in opinia mea, o forma de evaluare mai structurata, mai „acuta”, este cruciala.

Instructorul trebuie sa fie capabil sa evalueze nevoile studentului, pentru a putea „umple golurile” care pot exista in instruirea acestuia.

La urma urmelor, in Reiki Ryoho avem o datorie etica de a ne pasa – nu numai fata de cei care vin la  tratament, dar si pentru aceia care vin la noi pentru instruire.

Cand un instructor ofera un certificat care-i atesta unui student un anumit nivel Reiki fara sa se asigure ca studentul respectiv a dobandit gradele adecvate de intelegere pentru practicarea acelui grad, etc. (asa cum este el definit  in cadrul acelui stil de Reiki) inseamna ca dezonoreaza studentul, ca dezonoreaza traditiile Reiki si ca, de asemenea, se dezonoreaza pe el insusi ca profesor.
[*In ‘Usui Reiki Ryoho Hikkei’, ca raspuns la intrebarea: “Cum pot primi cel de-al doilea grad…?” Usui-sensei a raspuns “…..Vom acorda okuden [cel de-al doilea grad] studentilor shoden entuziasti care aduc rezultate bune, care au un bun caracter si care se comporta adecvat.” De aici putem concluziona ca un student trebuie sa se dezvolte pana la un anumit nivel, sa se comporte etic – inainte de a i se permite sa treaca la nivelul doi, ca sa nu mai spunem de nivelul trei de instruire].

 

Sursa: www.aetw.org (multumiri lui James Deacon).

Traducere din engleza in romana: Roxana Dragoste.

Adaptare si completari: Mihai Albu.

Va invitam sa vizitati si http://www.gorillafund.org/

 

Mai multe aplicatii practice si informatii despre sistemul Usui Reiki Ryoho (in linia lui Hawayo Takata) gasiti in cartea “Reiki, o metoda practica”, la care ajungeti dand click aici.

A aparut si “Reiki – o Energie a Echilibrului”, antologie Reiki la care si-au adus contributia 14 Profesori Reiki (Anglia, Australia, Canada, Germania, Grecia, Israel, Olanda, Romania, USA) O gasiti dand click aici.

Pentru cursuri Reiki Traditional (Usui Reiki Ryoho) in Bucuresti si in tara ne puteti contacta la: cursuri@reiki.com.ro si 0744.236.205.